Online / Offline

Er zijn managers die zo bezorgd zijn om en gefocust op hun e-mail berichten dat ze nooit van hun computer opkijken om te zien wat er in de non-digitale wereld gebeurt.

Twee kanten van dezelfde medaille

De huidige wereld van marketing

De wereld staat steeds meer in het teken van digitale ontwikkelingen. Internet en sociale media worden steeds belangrijker en hebben steeds meer invloed. Maar nog steeds is onze maatschappij ook offline erg actief en mag het nut van deze ‘offline’ wereld niet onderschat worden.

De marketingstrategieën zijn deze trend gevolg en hebben zich inmiddels ook opgesplitst in online- en offline marketing. Het mooie aan deze splitsing is echter dat het een het ander niet uitsluit. Om een maximaal effect te bereiken is het zelfs heel erg aan te raden beide kanten te gebruiken in uw strategie. Welke kant er de nadruk krijgt ligt volledig aan uw bedrijf en doelgroep, want u adverteert natuurlijk op de plekken waar uw doelgroep zich bevind.

online offline marketing

Een belangrijke fout die vaak door digitale marketeers wordt gemaakt is dat de effectiviteit van campagnes enkel gemeten wordt door digitale factoren zoals aantal kliks of re-tweets. Deze factoren houden geen rekening met de impact van offline gedrag, zoals mond-tot-mond reclame, dat wel negen keer meer offline dan online gebeurd.

Digitaal en traditioneel

Wat kunt u verwachten?

Online marketing kan heel breed zijn, en online adverteren is dus net zo breed of specifiek als u zelf wilt. Bij de marketing hoort natuurlijk ook de SEO en de social marketing (elders op de website wordt hierop ingegaan), maar u kunt ook adverteren met bijvoorbeeld Google Adwords of bij verschillende social media. Hoewel veel bedrijven nog steeds merendeel van het budget in offline marketing steekt, groeit het online adverteren wel steeds meer. Op het internet zijn er immers ongekende mogelijkheden om direct in contact te komen met uw doelgroep.

Offline-marketing en advertenties gaan voornamelijk over drukwerk. Daaronder vallen bijvoorbeeld posters, folders, flyers, brochures, gelegenheidskaarten, familiedrukwerk, visitekaartjes, briefpapier, enveloppen etc. De meer traditionele manier van adverteren, dus.

Wij ontwerpen graag voor u een goede stijl die bij uw bedrijf past. Wij ontwerpen voor het design conform een stijl die u prettig vind, indien mogelijk zelfs uw huisstijl! Deze kunnen wij natuurlijk ook voor u ontwerpen, hier wordt dieper op ingegaan onder het kopje ‘logo & huisstijl‘.

Ondersteuning

Zoek en vind

Met onderstaande zoekveld kunt u door onze hele website heen zoeken.






Domeinnaam registreren

Met onderstaande zoekveld kunt u de beschikbaarheid van een domeinnaam controleren.

Of

Vraag het ons direct


×

Inloggen ECMS

Heeft u een abonnement op ons CMS?

 

Of

Inloggen Klantenportaal

Inzage in uw facturen, offerte's en lopende projecten.

×